Thursday, November 13, 2008

Om rumpan

Är det bara jag eller är min rumpa stor? För min storlek är den stor, det är jag säker på. Jag tycker absolut att den verkar vara det. På simningen till exempel ser alla andra tjejers rumpor betydligt spädare ut än min.
Det medför inte bara nackdelar. Jag är den bästa i simningsgruppen (nybörjargruppen that is) på ryggsim och de andra klagar på att deras ben liksom sjunker ner i vattnet. Det gör inte mina. Jag får bra position och kan paddla på. Jag misstänker nu att det är rumpan som ger mig flytkraft. Evolutionen har gett mig en fördel. Jag lider betydligt mindre risk för att drunkna än andra spädrumpade människor. Det är inget att spotta på, det tycker jag absolut inte.
Men måste baddräkten skära in i den?

3 comments:

Katarina Bildström said...

Hahaha! Alltid kul att läsa att andra också jämför sig. Jag hör väl till de spädrumpade. Men jag tänker inte på det. Jag tänker bara på att min baddräkt snart faller i bitar och vilken uppståndelse det kommer att bli. Till helgen MÅSTE jag köpa en ny...! :S

(varför ska jag stava ordet "paniktyp" på word verification? Varför blev det just det ordet? Just nu? Är det ett tecken? Va? Va?)

Kattis said...

Ja du är spädrumpad. Det är inte jah. Om det nu undgick någon efter det där inlägget.

Klart det är ett tecken! Börja panika....nu!

Katarina Bildström said...

Jag vet ett helt gäng fallskärsmhoppare från ÖStersundstiden som tyckte det var bedrövligt och sorgligt att jag ville börja konditionsträna då min runda häck skulle bli ett minne blott. När jag träffade en östersundare för-förra sommaren så sa han "Vad skönt att du har arslet kvar!". Nu är "arslet" borta. Good or bad, det beror på vem man frågar...