Monday, November 24, 2008

Kanske chocka den tillbaka?

Så var det träningsmotivationen som stendog. Simning snart och jag tittar ut genom fönstret på snön som yr och tänker att jag inte vill och suckar. Jag sitter framför datorn och klickar håglöst. Jag är i desperat behov av en hårtvätt men det känns så jobbig att bli blöt. Jag borde laga mat, packa simväskan och plocka lite. Men det finns liksom ingen energi.
Den stora frågan är om jag ska tvinga iväg mig. Antagligen mår jag bättre då.
Eller är det att ställa för mycket krav på mig själv?
Kroppen är lurig. Tusentals år av evolution har lärt den att det är bra att vara lat, att lagra energi i depåer. Sen att det inte behövs i vårt samhälle har den inte riktigt hängt med på.
Därför vet jag inte nu när jag sitter här, lealös och utan energi om jag ska ta det lugnt och lägga mig i sängen eller om jag ska släpa iväg mig och plaska runt lite.

Jag vill ju ha tillbaka min träningsmotivation!

3 comments:

qylva said...

Vill du boanings kompis på torsdag så är det bara att hojta!

Annars kan jag säga att sthlms helgen är bokad. EW skjuter pistol fram till 14 på lördan så då kan vi ha egentid, sen var planen att gå på julmarknad med hennes ny älskling+ några andra hoppas att det låter bra och nåt som du kan se fram emot.
Massa kramar!

Anonymous said...

Hej kompis, blev det nån träning? Ibland är det så jobbigt att komma iväg med tankarna på annat håll.. samtidigt så kan det kännas så skönt att rensa tankarna lite också. Sköt om dig och kram!

Kattis said...

Ulrika: ja jag masade mig iväg tillslut. Kändes segt i början men gud så skönt efteråt!