Saturday, November 22, 2008

Hur blir jag bättre?

Det är så sjukt. Hela situationen.
Det jobbigaste är att så mycket fokus hamnar på mina dåliga sidor. Alla de dåliga egenskaper jag har, vet om och inte gillar kastas plötsligt i ansiktet på mig. Det är svårt att vara munter och glad då. I stället går jag och tänker på hur dålig jag är, på att jag måste ändra mig och bli bättre.
Sedan tänker jag på negativiteten som nämndes som en sådan sida. Hur blir jag positiv efter det?
Jag känner mig som en dramaqueen och vet att det säkert finns människor som tycker jag reagerar så nu och då blir jag ännu mer ledsen. Jag önskar att jag kunde bry mig mindre om vad folk tycker.
Just nu finns det mycket som jag skulle vilja ändra.

6 comments:

Anonymous said...

Känner igen även detta; när man fastnar i det dåliga/negativa och tror att allt hänger på en själv och att man måste ändra sig och bli en bättre människa. Jag landar ofta i det och lägger allt på mig själv utifrån vad någon annan sagt. MEN allt som andra säger är inte sanningen, tvärtom!!! Vi har alla mindre trevliga sidor. Det är en del av att vara människa och mänsklig. Det är varken fult eller fel, det är normalt. Det är bra att sträva efter att bli en bättre människa, bara man vet att man duger precis som man är och bara man gör det för sin egen skull, inte för att någon annan kräver det t ex som villkor för något. Vet inte om mina tankar är till någon hjälp men blir berörd och kan inte låta bli att skriva... Stor kram på dig!

Sassi said...

Jag tycker att du e en bra Kattis. Du är glad, sprallig, målmedveten, duktig, snäll, positiv, smart, partypingla, självsäker (på ett bra sätt). Sen tycker jag inte alls att du är en dramaqueen. Hur ska man kunna gå oberörd genom de som hänt??? Man måste ju prata och älta, annars kommer man ju inte vidare. Livet går upp och ner. Man måste tillåta sig att gå igenom det och man är ingen dålig eller negativ människa jämt för det.
Massa kramar!

Katarina Bildström said...

DU är en go kattis. Jag är tyvärr lite sjuk och råttan är ännu sjukare så jag kan inte prioritera tid med dig i helgen. Om du inte bara vill komma förbi på en kopp the! Då står jag här i flottigt hår och välkomnar dig med öppen famn!

Kattis said...

Linda: tack för vad du skriver. Det hjälper!

Sassi: Tack. Kram!

Katarina: Jag sitter själv hemma med flottigt hår och orkar inte göra nåt. Men tack ändå. Alla mina bästa tankar till dig och Linus. Hoppas ni kryar på er!

A-K said...

Du är ju super! Hela du! Hur skulle man annars kunna vara världens bästa syster! Gosa lite med grå så känns de nog lite bättre.

Anonymous said...

Jag tänker på dig Kattis! Kram