Monday, September 24, 2007

Lidingökrångel

Ni vet det här med växthuseffekten? Växthusgaser gör atmosfären till ett gigantiskt växthus som långamt, eller kanske inte fullt så långsamt, värmer upp jorden. Den är ju rätt på tapeten nu för tiden. I alla fall...ni vet hur de säger att man ska dra sitt strå till stacken för att minska den. Till exempel genom att konsumera mindre, återvinna och åka kollektivt. Bäst är att åka tåg. Jag ska som bestämt till Lidingö i helgen och ska ta mig dit. Jag har ingen bil (Gode Gud, vad jag längtar efter en bil) och kollar logiskt nog på tåg. Jag blir inte direkt överlycklig när det visar sig att det är förbannat jävla dyrt och omständigt att åka tåg. Logiken? Vadå logik? Främja tågåkandet. Nej gud så dumt!

Så nu hoppas jag att jag får tag på bussbiljetter. 2 timmar och 15 minuter, tunnelbana och sen lite buss igen.
Åh ge mig en bil!

Provat båda byxorna och de är klart godkända. Mycket nöjd med mina inköp.

3 comments:

Katarina Bildström said...

Ahhh... *dåligt samvete* Stackars dig. Hoppas det inte blir för mycket krångel för att nöjet ska försvinna... :( Förlåååååååt! *gnälligt och mjäkigt tonläge*

Katarina Bildström said...

Alltså jag var inte ironisk på det senaste inlägget. Jag är inte ironisk nu heller. Det är jättepissigt att krångla sig fram till Lidingö lokalt om man inte känner till området.

Kattis said...

katarina: jag var som synes ganska förberedd på det. Och nu får jag ju sällskap ändå.