Thursday, January 8, 2009

En torsdag kväll

Simträning igår. Kändes det strålande roligt att klockan 20.01 sätta sig i en bil som av någon anledning motorvärmaren inte hade gått igång på? Inte direkt. Jag tröstade mig med att för ett år sedan hade jag inte ens bil och spenderade ca 2 timmar/veckodag på tåg. Händerna förblev dock kalla.
På simningen kontemplerade jag över det faktum att jag nu simmat i en termin. En annan höjdpunkt var när jag sa åt en av killarna att kissa i vattnet så att det skulle bli varmare. Jag berättade för simlärare ett att jag inte var med på förra terminsstarten utan hoppade in efter 3 gånger eller nåt. Han sa att det tog jag ju fort igen. När passet var slut frågade han om jag var nöjd. En av killarna gick precis förbi och muttrade att jag aldrig är nöjd. Men det är jag ju. Jag är nöjd att jag simmade. Jag är nöjd att jag är bäst i gruppen på bröstsim (begrunda det en stund Kattis, well done). Jag är nöjd att jag inte är sämst i crawl. Jag är nöjd att jag faktiskt kan crawla lite. Jag är nöjd att killarna i gruppen respekterar min ambitionsnivå även om de driver med mig. Jag är faktiskt jävligt nöjd med det mesta!
Dessutom lovade tränare ett att vi skulle få ta tid på de olika simsätten snart. Tränare två envisas fortfarande med att kalla mig för Maria. Nåja, can't win them all.
Snart ska jag boxas. Det känns skitkul! Hoppas passet är nytt!

3 comments:

Sassi said...

Har du bjudit in nån snygg singelkille från simträningen till festen då??? ;)

Kattis said...

Typ alla simkillarna har familj. En hade skadat axeln i pulkabacken nu under julen...

Sassi said...

Familj... och??? ;P
Nä då, ingen singelsimmare alltså. Deppigt!