Friday, January 9, 2009

Middagstips

Middagen igår bestod av bulgurotto (som risotto fast med bulgur i stället) och lax i ugnen. Supergott och just nu längtar jag dödligt efter matlådan. Dels för att den är så god och dels för att magen snart äter sig ut och kryper iväg för att själv leta mat.
Skönt att ämnesomsättningen ökar på lite nu när träningen är mer på g.
Pojkvän däremot är inte alls på g. Han ville inte springa idag eftersom "vi tränade ju igår". Pjosk! Ut och spring med dig slashas, annars ska jag göra två springpojkar av dig!

2 comments:

Anonymous said...

Har du fått igång dem på jobbet något då?

På mitt nya jobb är de så tävlingsinriktade att det räcker att säga "lopp" för att man ska se hur hornen växer i pannan och de liksom står och sparkar med foten och tar sats mot mattan. Förra året utmanade tydligen två av divisionerna varandra på något av de här Vasastafett-loppen, vilket uppenbarligen min division förlorade för de tittade bort när de pratade och sa något om att de andra hade en elitidrottare ... jadajada... Hur som helst har jag inte velat säga något mer om att göra någon tävling tillsammans, då jag ligger så hopplöst efter i kondition att de med sina vinnarskallar aldrig skulle klara av att hantera om jag sabbade det för dem. Fegt av mig, jag vet. Men jag tröstar mig med att det som personalare iaf känns skönt att de tränar ordentligt.

Kattis said...

Nej jag har inte ens försökt. Jag ligger lågt än så länge med det. Får se när jag vågar mig på en framryckning.
Haha varför blir jag inte förvånad över att det är så på din arbetsplats som är så dominerad av män ;) Klart du ska dra igång en tävling, det är ju kul :) Skäller de på dig får de ju ta och kamma sig!