Friday, July 13, 2007

Dröm

Jag var på någon slags badbar, topless av någon anledning. Där träffade jag en jättetrevligt amish-tjej som jag började hänga med. Vi skrattade och hade jättetrevligt och jag frågade henne lite om hur det är att vara amish. Hon tog med mig till amish-familjen som också satt i badbaren. Alla var jättetrevliga och jag drack champagne och var på strålande humör. Det var lite konstiga vibbar mellan mig och tjejen. Jag kände mig liksom lite kär och hon betedde sig som om hon var kär i mig hon med.
Vi bestämde oss att gå bort till det rum i baren som mina vänner och min familj satt i. Jag trodde att det bara var jag och tjejen. Helt plötsligt släcktes ljuset och någon högg tag i mig och höll fast mig.
-Jag har min tjej. Sa en röst helt kallt. Amish-tjejen höll fast mig samtidigt som hon försökte tala lugnande när jag slet och drog i panik för att ta mig loss. Runt omkring i mörkret hörde jag hårda dunsar och hur mina vänner skrek. Ljuset tändes igen och tjejen släppte taget om mig. På golvet låg de döda kropparna av alla som jag håller nära. Hennes familj hade slagit ihjäl dem och tittade nu på mig.
Jag förstod aldrig varför.

5 comments:

Malin said...

Sjuukt!
Och bra material till en surrealistisk skräcknovell...

Kattis said...

Malin: ja det var en görkonstig känsla jag fick. Det skulle nog gå att göra en bra film/novell om det.

Anonymous said...

Oj, vilken dröm! Fast det är skönt att det finns fler än jag som drömmer knäppt ibland... ;-)

Anonymous said...

Men sick! Sluta drömma så *viftar med pekfingret*

Katarina Bildström said...

Som universitetsexaminerad socionom så måste jag beteckna dig som "Skvatt galen". ;)