Monday, July 30, 2007

Levande

Vive la semester (jag har låtsats att jag haft 2 veckors semester i stället för arbetslöshet)
Jag har varit djupt upptagen genom att jobbat hår på att bygga upp ett späcklager genom att äta bullar, pajer, godis, glass och mat som inte innehåller fullkornsprodukter. Detta har jag glädjande nog lyckats med. Fast nu är jag less på späcket och ska gå på min diet igen.
Kattisdieten:
Innebär att mycket fokus läggs på träning. Man tränar minst två gånger i veckan och tar varje tillfälle till vardagsmotion. Träningen ska vara rolig.
Godis, glass, bullar, kakor osv får endast intagas på helgen och bör undvikas även då. Frukt och smoothies är din bästa vän och används som godissubstitut då det behövs.
Pizza, hamburgare och korv är äckligt så det äter man aldrig. För att undvika suspekta tillsatser och transfetter tillagas i princip all mat själv. Undvik hel- och halvfabrikat.
Sök och ät fullkornsvarianter av allt du kan hitta dvs fullkornspasta, fullkornsris, fullkornsbullgur osv. Undvik vitt mjöl och socker så mycket det går. Då du vill söta något, använd hellre honung. Ät lite bröd och hellre hårdbröd än mjukt bröd.

Dieten bör ses som en livsstil och ger inte kortsiktiga resultat. Den bör främst användas av hälsoskäl och inte för att uppfylla några viktideal.
För detaljer i dieten ta kontakt med Kattis.

1 comment:

Anonymous said...

Äntligen ett nytt inlägg!! Hmm, jag borde också försöka skala bort späcket!Samtidigt känns de som om man borde passa på att äta så mycket som möjligt när de är gratis!