Tuesday, July 10, 2007

IQ

Det märks att hård-semestern har dragit igång nu. Ganska tomt här i korridoren. Människors bloggar uppdateras knappt (utom min då). Pojkvän ligger kvar i sängen och sover när jag kliver upp. Det första folk säger när de träffas är: Jasså har du semester nu eller?

Gjorde ett IQ-test förut. Som väntat fick jag bäst på språkliga delen. Jag har ett stort ordförråd. Dock sa testet att jag hade ett dåligt minne, symbolminne för att vara exakt. Det stämde till och med så dåligt in på min profil så det stod listat som en svaghet. No shit säger Kattis. Jag har alltid sagt att jag har dåligt närminne. Långtidsminnet däremot är det inget fel på. Vill du göra testet finns det här.

9 comments:

Anonymous said...

Själv fick jag bäst på relationsfrågor men hade varken några styrkor eller svagheter. Tråkigt :/

Kattis said...

Åh hur mycket fick du?

Anonymous said...

121

Kattis said...

Då är du mycket smartare än mig, jag fick 118. *kliar mig i armhålan och äter en banan*

Saga said...

Jag fick 125 :)

Anonymous said...

125! Jag fick 119.

Anonymous said...

Ojoj....jag fick 112 :( va nöjd innan jag såg alla era resultat! Buuuuu

Kattis said...

ak: äsch man ska inte ta resultat ifrån sånna där IQ-test speciellt hårt. Eller ens över huvud taget ta dem hårt. Smarthet är mer än att kunna komma ihåg en radda siffror (tack och lov!)

Anonymous said...

Ooohhh ffuuucckk yeeaahh, lessen men jag måste bara skryta lite. Fråga mig inte hur men jag lyckades göra 130.
Detta måste ha varit tur, eller ett felaktigt test för jag betviiiiivlar att jag har ett iq på 130 :)
Jag menar högskoleprovet gick åt pepparn, lumpentestet var inget vidare.
Eller så måste jag haft tur på de ord jag chansade på, förövrigt tror jag alla kan förbättra er om ni lägger manken till :)
Många av symbolerna kommer man på efter ett tag.
Darn säger jag bara, 1 ifrån att kunna vara med i mensa var jag iaf(heheh LOL) :)Sen fattar jag inte hur jag kunde missa ngt på mattetestet, det var ju ett skämt, men ngt har jag missat iaf.
Slutligen kan jagf bara bifalla kattis med att man nog inte skall ta och ta detta test alvarligt, jag är kanske världhistoriens största odugling och får ganska högt, betänk det.
Nåväl detta vart låååånnngt men jag är för uppåt för att bry mig :)