Monday, July 2, 2007

Gräs-änka

För er som är oroliga över min alkoholhelg kan jag berätta att det rörde sig om två cider och ett halvt glas vin. Under två dagar. Men ändå. Jag hade ju sagt att jag inte skulle dricka och jag är hård mot folk som inte gör som de säger att de ska. Speciellt när det är jag själv. Karaktär über alles!
I övrigt var det en soft helg. Jag levde gräsänka-livet. (Varför skrattar de på jobbet när jag säger gräsänka? Är det roligt för att kvinnor inte KAN vara gräsänka eftersom kvinnor ju klarar sig själva eller är det bara för att jag är så himla kul liksom?) Åt skorpor i sängen, läste sjukt mycket, sov massa och åt till och med lite Ben & Jerrys i sängen. Götta. Det mest spännande som hände var nog när jag köpte schampo på lush. Fast det var ju faktiskt spännande. Hela söndagen var jag uppjagad inför den kommande duschen med schampot.

6 comments:

Antira said...

åh... B&J's i sängen. bättre än så blir det inte.

Sassi said...

Jag klarade mig ifrån alkolhol i fredags. Tvivlade stort på mig själv men jag klarade det =) Värre var det i lördags. Det blev några glas vin, men sängen kom snabbt ändå. Innan halv tolv sov jag.
Vill du ha något meningsfullt att göra, Logga in på Facebook och du blir fast.

Anonymous said...

Jaaa *håller med Sassi* Fixa facebook! :D Då kan jag tagga bilder på dig :P

Anonymous said...

Jag läste förresten ett recept idag som jag tror du skulle gilla. Baconinlindad varmkorv med bröd!Mmm grejer dä!

Kattis said...

antira: så sant så sant.

sassi: jag HAR något meningsfullt att göra. Jag läser! Har det undgått någon?

ak: mja jag vet inte ja. Och bilder på mig finns det redan för många i världen! Åh kan vi inte göra den maträtten nästa gång vi ses! och så lite vitlök på det!

Sassi said...

Kattis: Läs på du bara! men om du vill titta på en skärm då och då istället för på papper kan facebook va ett bra alternativ.