Wednesday, July 4, 2007

Kattishår

Ni vet hur man kan säga dumma saker. Fåniga bara för att man har fått dem för sig. Min mamma är jättebra på det. En sak som hon sa när vi var små är att jag har tjocka hårstrån. Tjockare än min systers. Det sa hon när vi var små. Tänk Kattis som 10 åring någonting. I alla fall så hävdar min syster fortfarande att jag har tjockare hårstrån än henne. Så pass tjocka så man känner det bara genom att ta hårstrået mellan tummen och pekfingret. Alltså inte genom att jämföra dem i mikroskop. Nej det känner man ju lätt genom att ta en näve av hennes hår och en näve av mitt hår och hålla i dem samtidigt. Ja man kan nästan se det om man bara sneglar snabbt på ett systerhårstrå och ett Kattishårstrå.
Behöver jag säga att vi båda är i liknande nyanser av blond-någonting samt har självlockigt hår? Väldigt lika alltså.
Förutom att jag har tjockt hår. Nej rättelse, tjocka hårstrån. För vi har ungefär lika tjockt hår också.
Varför det stör mig? Äh, ingen vill väll vara tjock.
Så nu ska jag börja tvätta håret med Nutrilett i stället.

3 comments:

Katarina Bildström said...

Ah, vilken välsignelse med tjocka hårstrån. Själv har jag bara tunnt fjun och drömmer om den dag jag ska inse att jag bara har brist på något speciellt ämne typ SHG1764 och plötsligt bli en gudinna med hårman på huvudet.

Kattis said...

Men åh, man vill ha många hårstrån. Inte hårstrån som är tjocka i sig! Och jag HAR ju inte det. Det är bara mamma och syster som är fåniga *surar*

Anonymous said...

Hehe LOL, Skönt att du tog upp detta kattis, jag tror alla har undrat över dina freakaktigt tjocka hårstrån. Nu känns luften rensad.
Respekt till din familjs perception också :) Du borde sätta dom på vem som snodde din cykel, de torde kunna axla rollen som legendariska detektiver Sherlockholmesstyyllee utan direkt träning.