Wednesday, February 6, 2008

Att semla eller inte...

Jag vaknar, som vanligt, ilsken. Trycker på väckarklockan så att displayen lyses upp: 3.22. Jag är ensam i sängen. Var är pojkvän? Trotsigt lägger jag mig på hans sida och fluffar upp hans stora kudde. Jag njuter av att fläkla ut mig över hela sängen och känna hur jag svalkas. När jag hör honom komma in i sovrummet flyttar jag motvilligt på mig och lägger ryggen till.
Efteråt kan jag inte föklara min stora irritation över att han inte låg i sängen när jag vaknade. Jag är bara arg när jag vaknar. Minsta lilla sak kan irritera mig bortom vett och sans. Är det inte konstigt?

Igår var det fettisdag = semmeldagen. Vi fick så klart semlor på jobbet men jag semmelvägrade och åt en apelsin i ställer. Dumt nog var jag på den arbetsplatsen där sånt anses mycket märkligt. Andra arbetsplatsen är lite mer överseende med sådant konstigt beteende.
Jag ha svårt att förstå grejen med semlor. En (ofta) torr bulle med mandelmassa och grädde. Jaha? Varför inte äta kladdkaka? Eller biskvi? Eller budapesttårta om man promt vill ha grädde. Mmm budapesttårta Alla de där är ju så mycket godare. Nej semmelhysterin måste helt enkelt komma ifrån att man bara får äta dem under en kort period på året. Annars finns det ingen logik bakom.

9 comments:

Saga said...

Jag håller med, semlor är grymt överskattade. Äckliga rent utav... :oP

Katarina Bildström said...

Du får kladdkaka nästa gång, eller åtminstone något med choklad. :P

Katarina Bildström said...

Jag startade förresten en diskussion om semlor på funbeat, i måndags. Har fått 95 svar... :S Uppenbarligen ett hett ämne...

qylva said...

Du snackar goja kvinna! Semlor är da shit!

Anonymous said...

Instämmer til fullo! Hellre Budapesttårta eller -bakelse än semlor. :-)

Anonymous said...

Mer semlor till folket!!

Anonymous said...

Oj, bloggläsarna är uppdelade i två läger (avd stating the obvious tar över) :)

Kanalisera said...

Det vore konstigare att vakna alldeles blank, utan känslor. Sånt gör bara tecknade prinsessor. Eventuellt med ett stänk av förväntan. Vanliga människor vaknar arga eller under mildare omständigheter bara förvirrade.

Kattis said...

kanalisera: så sant så sant. Jag har nog aldrig gjort det tror jag.