Thursday, February 21, 2008

Mer dexter till Kattis

Jag saknar Dexter. Åh vad jag saknar Dexter! Jag har läst ut boken nu och känner hur abstinensen kommer krypande. Detta trots att jag slagit på stort och bestämt mig för att fortsätta läsa sista WoT boken (abstinensen där när den serien är slut vill jag inte ens tänka på, då måste jag behöva metadon). Darkly dreaming Dexter är absolut att rekommendera. Härliga karaktärer, bra språk och rolig. Lindsay fick tom en nomination för bästa debutroman med den ända tills de kom på att han hade givit ut böcker tidigare fast under ett annat namn. TV-serien följer boken väldigt bra och har lyckats extremt väl med att hitta känslan för karaktärerna. Jag vet inte om eller när nästa säsong kommer kommer på tv men jag tänker definitivt köpa på mig resten av böckerna (manusförfattarna har tydligen gått ifrån böckerna endel vilket betyder mer av min favorit seriemördare till mig!). In fact planerar jag att gå bärsärk på endera bokrean eller adlibris inom en snar framtid. Åh dessa älskade böcker!
Så klart vill jag gärna ha boktips, alltid. Jag älskar när Y kommer med böcker som jag ska läsa.

5 comments:

Sassi said...

http://www.profileprofessionals.com/index.php?id=78&command=prodDetails&productId=010235&site=CNW_NewWave_SE_P

Mitt Dexterbidrag

Anonymous said...

mja bättre än inge Dexter alls. Fast det där skulle riktiga Dexter aldrig ha på sig. Åh han är ju faktiskt tom lite het :D

Antira said...

men? vad? är dexter bok från början?
måste läsa!

Sassi said...

dexter e lite het ja... klart han är ;)

Kattis said...

antira: Yes! och klart du ska läsa!