Friday, February 15, 2008

Tänk så det kan bli

Jag fick en ros! Jag fick en ros och lyxchoklad. Dessutom hade han gjort äggmackor åt mig. Det var så fint. Så skulle vi ju ut och springa så jag bytte fort om och körde oss till motionsspåret. Det visade sig dock vara värsta isbanan som våra odubbade skor inte kunde bemästra så vi slirade tillbaka till bilen och konfererade. Där bestämde vi oss i stället för att åka och köpa kakor och chokladtårta. Thake that. Ingen löpning utan götta i stället. Staplarna på piggelino sjunker som stenar för tillfället i samma takt som magen samlar på sig skvalp. Nåväl, det ändras nog snart. Jag hade i alla fall en skitbra alla hjärtans dag.

3 comments:

Sassi said...

Jag fick också en ros :)

Katarina Bildström said...

Jag fick tre rosor. :P

Och när jag blir lite friskare så ska jag åka till en affär och köpa honom något riktigt trevligt också, var ju för sjuk för att sticka iväg och köpa något till honom. :(

Micke drog förresten en rätt så rolig anektdot när han gick till Plantagen för att köpa blommorna. Han hann precis stänga dörren om sig förrän han stötte om en ringlande kö med män som stod vid "rosdisken" och valde rosor. Bara män. Han hann grubbla över det fenomenet ett tag innan han insåg att det plötsligt stod lika många män i kö bakom honom som framför. Inte en enda kvinna. Ganska lustigt...

Kattis said...

katarina: mmm spännande. Då är frågan varför. Är kvinnor sämre på att köpa presenter? Eller köper de annat än rosor? I sådana fall varför? Vill män ha annat än rosor? Eller utgår kvinnor ifrån att de vill ha annat? Och i sådana fall varför?

Personligen tror jag att kvinnor köper, men annat. Lite fånigt för män borde väl också bli glada över blommor?
Pojkvän fick dock nöja sig med chokladtårtan.