Wednesday, February 27, 2008

Det SKA gå

Det börjar dra ihop sig för Göteborgsvarvet. I år siktar jag på att vara bättre förberedd än tidigare år. Jag siktar på att springa under 2 timmar (jag ska springa under 2 timmar), ha roligt som fan och inte vara så sliten dagarna efteråt.
Än så länge ser det skapligt ut. Jag har skaffat mig bättre utrustning så jag har mindre ursäkter. Jag har köpt dubbar, en klocka att ta tid med så jag kan hålla koll under själva varvet och jag har en bil så jag kan åka till motionsspåret. Jag har även bättre kläder. Allt för att minimera risk för ursäkter och maximera lust att träna. Som bonus har jag dessutom fått en pojkvän som är taggad att springa och som peppar mig. Så håll tummarna att det håller i sig!

Händer mycket på jobbet också. Folk som ska sluta till höger och vänster och jag står och försöker suga upp kunskap samt se vad som händer och vad det kan leda till för mig. Spännande!

5 comments:

Überkloker said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Vilken tur att du även har en kollega som med sin grymt dåliga grundkondis skulle mobba dig om du inte slog henne med MINST 10 min!(Kollegan satsar på att springa på 2 timmar) No pain, no gain! Moahahaha!

(Vad gör man inte för sina kollegor)

Kattis said...

*muttrar bittert*

svenske floyd said...

Hur fulla är bena av spring? Blir det lidingölopp i höst?

Kattis said...

pater: Oj jag fick grym respekt för den banan i höstas när jag sprang sista milen. Men det vore skitkul!