Friday, February 29, 2008

Korta noteringar

Igår var det tungt att komma ut och springa. Jag segade och förhalade och velade. Men jag masade mig iväg tillslut. Även om jag bara sprang en kortis. Bra gjort!

Härligt att det är helg redan. Jag ser fram emot en lugn helg som vi ska inleda med att slippa laga mat. Jag älskar att kunna gå ut och äta. Som konstant matlådelunchare är det en lyx jag gärna unnar mig nån gång i veckan.

De spelade 747 på radion nyss. Jag har gillat den låten sen jag hörde den men i sommras lyckades jag skaffa mig en känslomässig anknytning till den utöver det. Jag har vackra minnen till den nu. Vad leder det till? Jo jag hulkar till och börjar nästan grina så fort introt sätter igång. Fint Kattis. Stå gärna inne på kontoret och gråt.

Madonna ska släppa sin nya skiva 29 april. Hard Candy är namnet den kommer få och Kattis, hon kissar nästan på sig när hon hör detta. April, det är ju snart!

Jag köpte sneakers i onsdags. Jag genomförde lite powershopping och inhandlade dem på 20 minuter. Glad i hågen tog jag imorse på mig dem och traskar iväg. Kommer ut genom ytterdörren och stannar förvånad upp. Efter en vinter praktiskt taget utan snö är det nu vitt på backen. Jag stampar lite extra hårt i backen när jag släpper dörren och vandrar ut i det vita. Lite snö har minsann aldrig hindrat mig ifrån att ha vilka skor jag vill. Har jag köpt sneakers tänker jag minsann använda dem!

2 comments:

qylva said...

och jag fäller nästan en tår när jag hör att du blir påverkad av 747 :)

Anonymous said...

Se gärna filmen Hard Candy också. Ruskigt bra och intensiv. Så långt ifrån en "feel good"-film man kan komma.