Tuesday, February 19, 2008

Hemmet

Jag har länge varit less på hur det ser ut hemma. Min bokhylla ser ut som en kåkstad, vår 120 säng lämnar mycket övrigt att önska och förvaring vill jag inte ens gå in på. Nu när jag har råd (jag är rik!) vill jag styra upp det hela. Problemet (i-landsproblemet) är dock att jag vill göra allting, på direkten. Och så rik är jag inte. Nu är min önskan i stället att jag kunde få överlämna det åt någon, för det är som så mycket man måste sätta sig in i. Vad ska man ha för bredd på sängen, för fasthet, vilka färger ska man hålla sig till i vardagsrummet. Kanske ska jag i stället satsa på att köpa tvättmaskin, eller kanske diskmaskin? Och vad hände med min friskistillvaro? Jag vill ju köpa slalomutrustning, långfärdsskridskor och ska jag prova på triathlon måste jag faktiskt köpa en cykel också…och hur jävla svårt ska det vara att köpa ett snyggt duschdraperi?
Frivilliga kan kontakta mig så lovar jag att bjuda på en trerättersmiddag.

M på jobbet är så fascinerad av mina matlådor.
-Jag har aldrig sett nån så liten äta så mycket
och
-Den lilla tjejen med de stora matlådorna. Det är vad hon säger när hon har stirrat färdigt.
- Mmm. säger jag och fortsätter äta.
Det är gott med mat!

3 comments:

Sassi said...

Jag vet hur det är att göra allting på en gång och så vet man inte vart man ska börja. Har haft de problemet själv. Fast nu har jag ju ÄNTLIGEN börjat där hemma.
Jag tycker att du ska satsa skridskor och skidor till nästa säsong. Denna är ju ändå snart slut. Lägg pengarna på säng eller nåt annat hem.
Vi kan göra en inköpslista imorgon :)
Cykel kan du kanske köpa lite längre fram, juni???

A-K said...

Jag hjälper gärna :) Fast på distans då....men säng är ju viktigt! Fråga på affären så hjälper dom till :)

Katarina Bildström said...

Jag vet hur det känns! Men det är ganska roligt också. Att välja vad man vill prioritera och planera inköp. Det är roligt att längta efter saker. Glöm inte att njuta av det. :)