Tuesday, May 27, 2008

Hilfe bitte.

Jag har en sak jag vill klaga över. 2 gånger i månaden blommar mitt ansikte upp i finnarnas paradis. Eller inte riktigt så men jag får alltid en gigantisk. Jag skojar inte. Den är, oavsett placering, hur stor som helst. WTF?! Först är allt fine and dandy. Min hy är slät och jämn. Sen kan jag känna en liten början till en finne och BAM, tre timmar senare har den svällt till att bli (minst) 4 gånger större. Ska det liksom inte räcka med att man får mensvärk och blöder? Nej då. Man ska få finnar också och inte en gång i månaden utan två! Dessutom har jag märkt betydliga dippar i humöret. Jag blir inte ilsken eller sur. Nej jag blir ynklig.
Jag är inte van vid det här. Jag är inte van att märka av min mestruationscykel på annat sätt än att plötsligt behöva använda skydd. Jag har inte utvecklat någon strategi för att hantera det. Det enda jag längtar efter är att lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet (och kvävas inom 2 minuter). Och då har inte ens mensvärken kommit än.

3 comments:

qylva said...

för finnarna rekommenderar jag tetre oil. tar öd på dom jävlarna effektivt och relativt fort1
humöret har jag ingen strategi för då jag precis hammnat däär själv

Malin said...

Höhö, jag brukade använda något som nog heter basiron mot mina återkommande finnattacker (det fula är att finnarna kommer tillbaka i SAMMA MÖNSTER. WTF?) vilket gjorde att jag såg ut som att jag genomgått en kemisk peeling. Och the pimpels var ändå kvar. Kul!

Anonymous said...

malin: och jag som blev skitglad först. Det där var ju dock helt värdelöst! Usch :P