Friday, May 23, 2008

Klart du ska på chokladprovning

Woho! Jag sprang bättre än Morgan i Christer. Han berättade nyss att han sprang på strax över 1.46 och att han var jättenöjd över tiden. Åh jag är så mallig över min tid. Tänk att jag var nummer 798 av mer än 9240 stycken. Herregud :D (Hur kan det vara så svårt att kolla upp hur många kvinnor som gick i mål?!). Men nu ska jag sluta tjata. Jag lovar.

Igår var jag och pojkvän på chokladprovning. Sen gick vi hem och åt hawaiikyckling. Den består av grillad kyckling, ananas och vispgrädde typ. Förr åt jag matlagningsgrädde. Det gör jag inte nu. När vi var nere i Göteborg blev en av pojkväns vänner fascinerad av detta. Han föreslog för sin tjej att de också skulle börja äta riktig grädde (eller tjockgrädde som jag kallar det).
-Men då blir man så tjock.
-Men ser de där två tjocka ut eller? Han pekar på oss.
-Men hallå, de springer ju typ en mil om dagen.
Men det vill jag påstå att jag inte gör! I helgen har jag tänkt att jag ska prova Katarinas spännande plättar. Jag behöver lite nyttigheter.

Men chokladprovningen ja. Det var min tredje, och bästa chokladprovning. Jag kan rekommendera det till alla och man får ut något av det även om man gått flera gånger förut. Jag rekommenderar det speciellt till dig som tror att Marabou och Lindt gör fin choklad. Eller om du tror att det som är avgörande för smaken eller kvalitén på chokladen är kakaohalten. Det som var extra roligt med gårdagens provning var att man dessutom fick tryfflar. Mmm! Jag har givetvis inhandlat några till helgen. Vad sägs om minttryffel och passionsfrukttryffel?

4 comments:

Sassi said...

MORR... du skulle bara våga klanka ner på Lindt. Den är bäst... eller vill du gö upp på onsdag ;P

Kattis said...

Som sagt...man kan tycka att den är god, men speciellt fin är den inte. :P

Sassi said...

Joooooho då!!! Jääääättefin.
Personligt påhopp sörru... ;P

Kattis said...

Men kom igen, det är som att säga att Villa Franca är fint kvalitetsvin :P De torkar sina kakaobönor över eld. Jättedåligt då bönorna tar smak av det. De har inte den kakaohalt som det står eftersom de mäter procenten kakaokassa och kakaomassa är ju redan utspätt. Fråga en riktigt chokladnörd får du se. Men klart det kan vara gott för det! Värst vad du var stridslysten idag då :O