Friday, May 9, 2008

Jag åker hellre tåg

Idag tog jag bilen till jobbet för första gången. Skönt på ett sätt för det ger ju mer kontroll och gick en aning snabbare. Samtidigt fick jag äta en banan till frukost (och sedan den ”vanliga” med youghurt och müsli) på jobbet. Inte heller har jag borstat tänderna utan fick nöja mig med en flourtablett. Och så klart kunde jag inte sminka mig samtidigt som jag körde utan fick i stället sminka mig hemma, nyuppstigen.
Slutsats: det är bra mycket softare och enklare att åka tåg.
Jag känner mig snart lika hemma på tåget som i sängen. Eller nä, nu ljög jag. Jag känner mig inte lika hemma någonstans som i sängen.

Den här veckan bara rusade förbi och nästa vecka är jag ledig 1.5 dagar och har dessutom sjukt mycket att göra så jag gissar att den med kommer att gå fort. Göteborgsvarvet here I come!

3 comments:

Katarina Bildström said...

Spännande! Vilken dag är GB??

Kattis said...

Lördag

Anonymous said...

Jag instämmer! Tåget har många fördelar jämfört med bil, även om bilen innebär en större frihet.