Monday, May 19, 2008

Skit i jante

Idag är det måndag. Jag sprang i lördags. Jag har träningsvärk än. Jag har inte haft träningsvärk av löpning på hur länge som helst. Fast kroppen har faktiskt rätt att vara lite småsur. Jag lyckades krama mycket ur den och är riktigt nöjd med min tid. Förra året sprang jag på 2 timmar och 3 minuter. I år sprang jag på 1 timme och 45 minuter så det är en sjukt stor förbättring. Dessutom gav mig den tiden en placering bland de första 800 (exakt plats 799). Det är faktiskt rätt bra. Jag är inte säker på exakt hur många kvinnor som fullföljde loppet men det var i alla fall fler än 8000 vilket betyder att jag är med i de bästa 10 procenten. Woho. Way to go Kattis. För en gångs skull var jag inte en medelmåtta. Jag som annars är en sådan medelmåtta att det inte ens är medelmåttigt.
Men som sagt, nu är jag jättestolt över min prestation och tid!

8 comments:

Sassi said...

Det SKA du va. Du var superduktig. Ge de nåt år till ohc du slåss om att vinna. Vad var segertiden föresten???
Känns bra att ha ett sånt proffs som mentor ;)

Kattis said...

sassi: Herregud du är galen och låter som Mia. Inser du att de personerna som vinner har tränat hela livet och lever på sin löpning?! Jag är glad om jag kan skrapa bort några minuter till :P Hon som vann sprang på 1.10 typ. killen som vann sprang på 1.01

Sassi said...

OJ DÅ...

fast de kan gå...

Anonymous said...

Grattis till en jättebra tid!

Anonymous said...

Jag är sjukt imponerad, du ska vara stolt!

Nästa år får du springa ännu fortare för då är jag och Sara hack i häl... om vi hyr en minibuss that is.

Kattis said...

linda: tack. Har du förresten lyssnat nåt på Motoboy än?

karin: Hahaha. Vilken syn! Nästan lika kul som att se mig gå ner för trappor idag. Jag ser ut som en cowboy som bajsat på mig. Det kostar att ligga på topp ;)

Anonymous said...

Nix, bara en låt som jag kände igen från radio, men det kommer. Tack för tipset! :-)

Anonymous said...

Starkt jobbat!!!