Wednesday, February 17, 2010

5, 10, 15 och 20 år sedan, vad gjorde du?

2005
Jag städade på IKEA, trivdes inte och var olycklig. På hösten började jag plugga. Ett snilledrag skulle det visa sig. Bodde med pojkvän och grådvärg på samma ställe som nu. Tränade betydligt mindre! Billös och diskmaskinlös. Skönt att se att det har gått frammåt på många plan sedan dess.

2000
Städade i hemstaden. Bodde med exet. Hoppade på en utbildning i Bolland där jag trivdes som fisken i vattnet. Mest med vännerna (som jag fick och tänker behålla livet ut) men lärde mig en hel det. Trots detta kan jag inte så mycket? Träffade pojkvän (men blev inte tillsammans på direkten). Träningen bestod av cykling till skolan och sporadiskt motionssim.

1995
Natur på Gymnasiet var det som gällde. Bodde hemma hos mamma och pappa med syster och katten. Hon var inte lika anorektisk och sur då (katten alltså). Visste inte alls vad jag ville men när jag såg mig själv i framtiden hade jag snyggt sittande dräkter och en SUV. Vad tänkte jag egentligen?

1990
Gick på mellanstadiet i hemstaden. Bestod av fräknar och hår. Läste tonvis med böcker och hade få vänner. Klättrade gärna men ville egentligen mest läsa och titta på tv.

No comments: