Tuesday, February 9, 2010

Trött

Jag sover inte så bra nu. För någon vecka sedan sov jag som en stock. Jag la huvudet på kudden och somnade direkt och var utslagen hela natten tills jag vaknade, strax innan klockan, utvilad. Nu vill jag inte lägga mig. Det tar tid innan jag somnar och jag sover oroligt. På morgonen känns det jättejobbigt att kliva upp och jag ser ut som Fan.
Är det mörkret som rubbar min sömncykel? Är det stress? Är det bara otur att det händer just nu?

Tänk om jag skulle få en person som jag fick bestämma precis vad den skulle äta och träna under en månad. Jag undrar hur det skulle vara? Skulle jag kunna få någon (som behöver det) att gå ner i vikt? Bara genom att låta personen göra exakt som mig. Ett spännande experiment.

4 comments:

Karin said...

Förstår inte ditt projekt riktigt: eftersom du är vältränad är det väl svårt för en otränad att hoppa på din livsstil?

För egen del skulle jag behöva hjälp att orka/hinna träna mer på vardagarna.

Kattis said...

Nej det är ju inte ens ett projekt. Ingen har ju ställt upp ;) Självklart skulle jag modifiera. Jag skickar ju inte ut nån som inte sprungit sen högstadiet att springa i 100 minuter. Men man skulle kunna promenera. Och det ÄR svårt att orka/hinna på vardagarna. Idag släpade jag mig verkligen iväg.

exkollegan said...

Hmmm.... det här låter intressant!

Utgångsläge:
* Ingen träning alls, inte ens promenader, sedan november
* + 5 kg sedan november
* Saknar energi eftersom jag inte tränar
* Pimplar kaffe och vräker i mig godis för att få energi
* Behöver en egen Jillian Michaels för att komma igång

Fast å andra sidan har vi just köpt lägenhet och kommer behöva ägna all ledig tid åt att sälja den gamla. Men det vore ju kul... kanske till och med öka pressen genom att göra ett offentligt projekt av det hela, lägga ut mått och tider och foton under hela processen. Allt pinsamt ut, fast under fejkade namn. Och ha någon tävling som Tjejlidingö eller HalvaLidingö som mål...

Jag blir iofs trött av bara tanken, för att inte tala om hur hopplöst fall jag låter som. Men det är ju inte kul utan utmaningar... hmm....

Kattis said...

exkollegan: jaaaaa vi gört! Jag tror att det blir jättekul och att vi båda blir peppade. Jag tror inte en sekund på att du är ett hopplöst fall! Hojta till om du vill köra. Jag lovar att kicka ass (men så du ändå klarar dig så klart!).