Monday, February 22, 2010

Önskningar

Vad önskar jag mig? Vad önskar ni er? Det behöver inte vara realistiska önskningar eller materiella saker. Nedan en önskelista med sju önskningar och motiveringar. Ingen inbördes ordning

Okej, då kör vi:

  • Tre timmar till på dygnet. Jag har beräknat att jag skulle få så mycket mer gjort då. Tex sova lite till, läsa, träffa vänner och så klart träna lite till. Det finns hur mycket som helst att hitta på.

  • Ett nytt jobb. Gärna i samma stad. Men viktigast är att det är ett roligt och utvecklande jobb. Ge mig, nu!

  • En ny lägenhet. Jag vill ha en stor balkong, 3 eller 4 rum och fin utsikt. Nära stan och i ett lugnt område men utan att ha görkonstiga grannar (sådana som dunkar i elementen när jag skrattar efter 21 på kvällen). Det borde inte vara så svårt va? Jo billig vill jag att den ska vara också.

  • Möjlighet att enkelt och billigt teleportera mig och vänner. Nån får ju ta tag och fixa det där. Det känns jävligt 1900 att behöva åka bil, båt, buss, flyg eller tåg.

  • Att alla människor blir pacifister.

  • En perfekt kropp. Då snackar jag inte stora, snygga bröst (jag har redan snygga bröst) nej då menar jag en kropp där knän aldrig kinkar, bihålorna är luftiga och vackra och allt är fine and dandy och aldrig aldrig krånglar.

  • Mer tålamod. Jag skulle bli en bättre människa av mer tålamod.

No comments: