Saturday, February 6, 2010

Flee for your life

Jag hade tänkt att jag skulle åka skidor idag. Mysa runt i vackra spår, ja hela det där köret. Men när jag vaknade hade jag ingen lust. Det kändes liksom bara jobbigt att tänka på det. Inte mysigt alls. I stället landade jag i soffan framför tvn och har matat avsnitt av favoritserien just nu.
Efter någon timme kom jag på att jag faktiskt har gymkort. Såg att gymet stängde 16.30 och sprang, bokstavligt talat iväg. Och det var så skönt!
Asocial stoppade jag in mina hörlurar och vips kunde jag välja egen musik. Upp med volymen och pumpa på crosstrainern till svetten sprutar. Bryt av med lite styrketräning för att stärka mitt ynkliga knä. Så kötta lite mer tills de så gott som kastar ut mig.
Åh vad skönt! Inga rosiga kinder och hurtiga tanter. Bara jag, min svett och ett uppvärmt, härligt gym!

Ser ni på melodifestivalen idag? Inte jag. Jag ska mata med BL och hoppas jag slipper höra om bladdret. Men det är nog att hoppas på för mycket.

-I wanna make her into Linda Hamilton in Terminator 2. I wanna make her a soldier. I wanna make her focus. I'm molding her.

No comments: