Tuesday, February 16, 2010

Ingen reklam, tack!

Jag gillar inte reklam. Jag gillar det inte på radio, på TV och absolut inte med posten. Därför har jag givetvis en "ingen reklam, tack"-lapp uppsatt på dörren. Nu har de dock börjat lägga vår post i boxar i stället för att soppa det direkt i vårt brevinkast.
Vad händer?
Jag måste så klart sätta upp en lapp vid boxen också. Eftersom både ni och jag vet att jag är lat tog det ju ett tag (en vecka) innan det hände. Först glömmer jag bort det, sedan tänker jag att jag ska ta det i förbifarten och tillslut håller jag på att bryta ihop på all reklam. Så fick jag upp lappen och var så jäkla nöjd. Nu ska jag äntligen få vara ifred från reklam. Inga fulla pappersinsamlingar. Inga träd som huggs ner för att jag är för lat för att sätta upp en lapp. Pust!

Vad händer?
Postkodlotteriet händer! Jag har aldrig varit med i postkodlotteriet och tänker heller aldrig vara med i postkodlotteriet. Ändå kommer dessa förbannade utskick. Nu kan du vinna, bla bla bla. När jag fick den adresserade reklamen bara en dag efter att jag satte upp lappen höll jag på att svimma. Lämna mig ifred!

Vad göra?
Det man alltid gör i en sådan situation...jag skickade ett (småilsket)mail!
Nyss fick jag svar från dem. Det ska inte komma mer utskick till mig. Tack för det! Då kanske jag räddade en stackars isbjörn. Och så slipper jag lite reklam i alla fall.

No comments: