Monday, February 22, 2010

Mardröm

Dagen började inte super. Lillkatten hade sovit hela kvällen och blev därför pigg tidigt och tyckte att vi andra skulle kliva upp 04. Det tyckte inte vi. Sedan hann jag drömma att pappa hade cancer och skulle dö inom 1 år. Dessutom hade han hemlighållit det så när jag fick reda på det var det inte alls ett år kvar. Usch. Jag gillar inte sånt. Känslan från drömmen sitter kvar så länge och färgar början av dagen.

För övrigt var det så kallt när jag gick till jobbet (tar ca 5 minuter) att näshåren frös. Ändå kändes det inte lika kallt som i lördags? Jag lät mig i alla fall inte bekomma utan lindade in mig i en halsduk som får följa med hela dagen. I benen känns resterna av gårdagens långlöp som var fantastiskt.

Jag tror dagen blir bra. Bara drömmen bleknar.

No comments: