Saturday, February 13, 2010

Träningsvärk

Idag tänker jag på pappa. Jag har nämligen träningsvärk.
En av egenheterna pappa har är nämligen att stå fast vid att han inte får träningsvärk. Numer gör han ju inget så det är väl logiskt. Men även när han var liten alltså. Han hävdar att eftersom han alltid sprang omkring och höll på hela tiden (fotboll, hockey osv) så var han så genomtränad att han inte fick träningsvärk. Dvs är man vältränad får man inte träningsvärk.
Naturligtvis är det bullshit. Du kan aldrig vara så vältränad i alla muskler att du inte kan få träningsvärk om du gör något nytt/annorlunda. Fast på ett sätt har han rätt. Det man är van att göra får man inte träningsvärk av. Jag är i alla fall nöjd. Även om jag vaggar runt som en cowboy som bajsat på sig. Jag vet i alla fall att jag har muskler.

3 comments:

AK said...

Haha!

Karin said...

Din farsa testade nog aldrig att rida? Då använder man muskler man aldrig använder annars. ALLA får träningsvärk.

Kattis said...

Karin: Ridning var faktiskt en av de sakerna jag tänkte på. Fick sån sjukt träningsvärk när jag red islandshäst!