Wednesday, February 10, 2010

Ms Nice

Jag hade inte mens, inte PMS och var inte hungrig. Ändå var jag på så konstigt humör. När det visade sig att bunken som jag precis ställde in i diskmaskinen (som jag sedan slog på) var ren, höll jag på att gå upp i limningen. Varför stod den på bänken? Varför hade pojkvän lämnat den där?! Jag hade ju kunna ställt in något annat! Käkarna spändes och jag tog ett djupt andetag.
Efter en stund slog det mig att reaktionen inte var proportionell till händelsen. Jag försökte lugna ner mig. Andas ut och inte gnälla.
På boxen fick jag inte teknikerna att stämma till 100 % och höll på att börja gråta. Både av ilska och frustration. Jag retade mig på värden (som lufsade runt utan att vara till nytta, kommentera tekniker, peppa och faktiskt mest var i vägen!) och irriterade mig på folk som pratade under instruktionerna.

Vad är det som händer? Jag vill minnas att jag var ologiskt lättirriterad för någon dag sedan (men då kan det ha varit PMS). Tänk om jag håller på att bli extremt otrevlig? Har ni sånna här dagar? När? Har ni märkt några samband?

3 comments:

Malin said...

När jag har fått sova för lite (för min smak) och känner mig stressad blir jag ibland lika hemsk som på mina värsta pms-dagar. Man förstår att småbarnsföräldrar bråkar så ofta.

qylva said...

Oja!Efter långvarig stress så händer sånt här mig hela tiden. Din reaktion känner jag helt igen. Den där lilla saken som gör en vansinnig till enorma proportionern, som det inte alls borde ha. Jag säger bara bankdosan! Samma dag som jag fått reda på att jag klarade helvetetskursen, så jag borde jag ju vara glad? Istället får jag ett utbrott och skriker när det visat sig att bankdosan gått sönder. Svär och är helt upprörd inför maken, som lite försiktigt säger "men du klarade ju tentan du borde vara glad".
Då lugnade jag smått ner mig. Men som sagt har det varit mycket stress och press så händer sånt här mig titt som tätt.

Kattis said...

Jag är ju efterbliven och fattar aldrig när jag är djupt stressad. Nu sjunker det in att jag kanske är det. Migrän + sover sämre + grinig = Jag är nog stressad?