Thursday, February 4, 2010

Avskrivning.

Det känns lite tungt på jobbfronten just nu. Det har inte legat många jobb i min bransch ute och jag jobbar bara februari ut. Jag var på en intervju i tisdags men det kändes inte bra. Jag fick intrycket att de inte tyckte att jag var rätt för dem; inte tillräckligt med erfarenhet osv. Vi får väl se. Jag skulle få besked rätt snart.
Jag har liksom inget att hoppas på just nu känns det som.
Jag kommer att få jobba kvar på nuvarande jobbet, men med mycket tråkigare arbetsuppgifter och en rejäl lönesänkning. Det känns ju bra på ett sätt, att ha ett jobb, men samtidigt blir jag frustrerad. Speciellt när folk på jobbet inte fattar det. De tror att det är samma jobb och att jag ska vara skitglad när jag i själva verket känner mig rätt deppad. Jag vet inte, jag är väl bara less på känslan att människor rent generellt inte vet vad jag gör. Inte ens de på mitt jobb.

4 comments:

Malin said...

Hah, know the feeling! Jag tror att bara vår verksamhetsutvecklare här vet vad jag gör ibland :)
Lycka till.

Kattis said...

Malin: Oftast skrattar jag bara åt det men nu...
Tycker inte du att det är jobbigt ibland? Åh jag skulle ha blivit sjuksköterska, då vet folk vad man gör i alla fall ;)

Malin said...

Jo, eller typ byggingenjör. Så man kunde svara nåt när folk frågade "vad läser du till".

Kattis said...

Ja! Jag ska ljuga och säga att jag jobbar som civilingenjör.