Monday, April 16, 2007

Jag och BÅG liksom

Jag har till min stora förtvivlan insett att jag har stora likheter med BÅG. (Bengt Åke Gustafsson, hockeylagets coach som började kallas BÅG då han asågs taktiklägga sig i VM för bättre match senare (oj så osportsligt tyckte vissa. Skitsnack tycker Kattis). Något han själv förnekade. Sportnerds are us.) Som alla vet har BÅG knappt någon haka och den han har är han livrädd att bli av med och drar därför emot halsen med en beundransvärd iver. Detta leder till att hans haka och hals smälter ihop i någon slags (vacker?) enhet.
Denna tendens har alltså även jag. Lycka säger Kattis.


BÅG. Eller är det kanske Kattis?

I övrigt har någon hittat till min blogg genom att söka på "tips om lekar för 3-åringar".
Det säger väl allt om vilken nivå jag ligger på. Det och att barn gillar mig, trots att jag inte alltid gillar barn. Och då pratar vi barn från 3-år och uppåt. Spädbarn är jag livrädd för. Man råkar trycka dem på fontanellen och BAM så är det kört!

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha, roligt inlägg tycker ak!

Malin said...

Ja, det var roligt!