Saturday, April 14, 2007

Utflykt

Medelhavsvärme hade aftonbladet lovat att det skulle råda idag. Jag hade planerat att distansspringa men det blev det inget av då jag vaknade med halsont. Istället gick jag och pojkvän på en fet utflykt. Det var fika och sola (med jeans, t-shirt och den obligatoriska armen över ögonen för att inte dö av solsting och värmeslag) på filt när vi hade halvtid. Aftonbladet hade rätt, stoppa pressarna! Till min stora förtjusning fanns det även djur att prata med på målet för utflykten.




Så jäkla coolt att sitta på hinken han ska dricka ifrån!

När jag nu inte kunde springa passade jag ändå på att rekognoscera framtida löpvägar. Jag har dock ryktesvis hört att 15 spåret inte är något att hänga i julgranen. Gördumt tycker Kattis!


Det tog mig 5 minuter innan jag frustrerat skrek till pojkvän att "det fan inte gick att läsa den här jävla kartan".


Han behöll så klart lugnet och nu vet jag var jag kan springa. Nu gäller det bara att ta sig dit också.

4 comments:

Anonymous said...

Trevligt med bilder

Kattis said...

Ja jag tänkte att det alltid skulle glädja nån :)

Katarina Bildström said...

Kul att du börjat vara i Hemlingby. Jag är där varje helg som jag är i Gävle. Det är trevliga spår. Tycker det låter klokt att undvika 15-km-spåret ett tag... :P

Katarina Bildström said...

Förresten behöver du ingen karta, det är bra uppmärkt överallt. Förutom i skymningen på 15km-spåret mellan 11-13 km.