Wednesday, April 18, 2007

Money makes the world go round

Jag hatar pengar. Jag hatar att jag inte har några pengar. Jag hatar att jag alltid måste vara den tråkiga som frågar vad allt kostar. Jag hatar att jag aldrig har haft pengar. Jag hatar den nya regeringen som ser till att jag kanske inte får några pengar alls när jag pluggat färdigt. Jag hatar mitt gamla jobb som jag fick jobba heltid på så jag kanske inte får a-kassa nu trots att jag har betalat till den. Jag hatar att behöva tänka efter tusen gånger för varje sak jag köper. Jag hatar att det går så mycket pengar nu. Jag hatar den här jävla dagen. Jag hatar mig själv. Jag går och lägger mig igen och surar/gråter.

2 comments:

Saga said...

Jag instämmer i hatandet!!

Katarina Bildström said...

Det blir bättre sedan... och då kommer du för alltid att titta snett på alla bortskämda som fick hjälp av mamma och pappa, och sätta stolthet i att du minsann klarade biffen på egen hand!

(Nöj dig med att titta snett på bortskämdingarna, inga vansinnesmord och förhatliga videoinspelningar)