Thursday, April 26, 2007

Nerladdning

Igår redovisade Svenska dagbladet en undersökning som säger att:
"Skälet till att unga människor laddar ner film och tv-program illegalt via fildelningsnätverk är inte främst att det är gratis, visar undersökningen vidare. De viktigaste anledningarna är istället att det ger dem möjligheten att titta när de vill, och att det är enkelt och smidigt."
Ja hej och grattis och hoppas att ni tar tillvara på den här kunskapen. Själv har jag mac så de siterna där man ska kunna köpa filmer legalt funkar inte ens för mig. Och hur många gånger har inte jag och pojkvän traskat iväg gör att hyra en film för att se att de inte har ex Closer. Nej i stället har de Strul, PÅ DVD! Gud jag känner hur jag får en åder som börjar plulsera i pannan bara jag tänker på det.
Eller alla dessa filmer som man inte kan få tag på på annat sätt. Som Pans labyrint som vår biograf vägrade visa förr än flera månader senare. Eller serier som inte ens sänds i Sverige som till exempel Battlestar Galactica.
Jag är så irriterad på dessa bolag som sitter och gnäller över alla pengar de förlorar. Get with the program och försöka vara lite tjänstvilliga i stället. Se bara på undersökningen som säger att människor gärna betalar för film. Jag gör det gärna, om jag kan få tag på det jag vill, på ett enkelt sätt precis som undersökningen säger. Läs hela artikeln här.

No comments: