Wednesday, April 11, 2007

Tre veckor = tre månaders slit

Efter en påsk som mest har bestått av ohämmat frosseri var det fantastiskt skönt att ge sig ut och springa i måndags. Att jag dessutom hade sällskap gjorde inte saken värre. Jag önskar bara att jag alltid kunde ha det.
Ibland blir jag förvånad över hur sällskapssjuk jag är.
Har dessutom kikat på alternativa ställen att köpa träningskort på. Vad sägs om 1200 kr för ett tiogångerskort? Precis, alldeles för dyrt för mig med.

Jag var på choklad och vinprovning i helgen. En sak som överraskade mig var att min favoritchoklad (dvs den som jag köper på mig flera kakor a 40 kr av när jag väl handlar) anses rätt "vuxen". Smaker som inte brukar attrahera sådana som mig (dvs sådana som inte växt upp, lärt sig dricka kaffe eller äta sill). Det kom som en smärre chock faktiskt att jag gått från en sådan godisråtta till att tycka att choklad som påminde om mumsmums var "menlöst fluff som INTE bör köpas". Det kanske finns hopp för mig med.

Övrigt nytt på frosserifronten: Jag hittade Ben and Jerrys! Så i fredags tryckte jag och syster i oss ett paket med Cockie dough. Gott! Sen drömde jag mardrömmar om zombies och upptäckte att jag på tre veckors lättja förlorat tre månaders slit. Hur orättvist som helst! Var är Sverker, jag vill reklamera!

6 comments:

Katarina Bildström said...

Jag frossade en hel del under påsken, jag med. Hur blev det med tandemhoppet? Har du sparat ihop till det, eller?

Kattis said...

japp, jag har pengar för ett sånt. Har du fortfarande connections och vill deltaga? Vore ju görkul!

Saga said...

Grattis till upptäckten av B&J! :D Nu har du bara alla andra smaker kvar att prova ;)

Katarina Bildström said...

Jag vill absolut deltaga men har inte samma tumme med den nya ordföranden som jag hade med den gamla... om du minns.

Så du får inga rabatter, men jag vill hemskt gärna vara med när du hoppar! Jag kan ta bilder på dig i planet, och grejer! Hoppa innan juli så kan jag hänga med. Jag ska förhoppningsvis hoppa i västerås i helgen men sedan planeras det nog en söderhamnshelg. :)

eline said...

Va! Var hittade du det? Och varför skrev du inte det i mailet igår vavava?

Kattis said...

Katarina: ja nu är det jäkligt fullt och uppbokat ett tag så det får allt bli efter GV.

eline: I föräldrarnas stad så det var Inte här! jag trodde du kollade min blogg varannan minut. Gör du inte det alltså?!