Thursday, April 5, 2007

Se 300

Vi såg 300 på bio igår. Den är nästan smärtsamt vacker och jag rekommenderar den till alla av just den anledningen. Nästan varje scen är fantastisk.
Det kan man väl däremot inte säga om publiken som vi såg den med. Redan när vi satte oss tittade jag mig omkring och konstaterade att testosteron-nivån var skrämmande hög. Stark majoritet killar kring 20-årsåldern. Inte den bästa publiken för en cineast som vill få se filmen i stilla ro. Det var nervösa fnissanden när man fick se nakna kvinnobröst och skratt så fort något macho gjordes eller sas (vilket är väldigt ofta, det är en sån film). Nåväl se filmen, om inte annat för fotot.

Appropå film så blev Serenity framröstad till den bästa sf-filmen. Glädjande nog före Star wars som folk kanske äntligen har insett är totalt överskattad. Serenity baseras på (eller utspelar sig snarare efter) serien Firefly av Josh Whedon (geniet som gjorde Buffy) och rekommenderas till alla.

3 comments:

Sassi said...

glad påsk!!!

eline said...

PRECIS så! Det gjorde lite ont att se den, speciellt eftersom jag på förhand visste hur den skulle sluta (doh). Men jag satt ändå och tänkte Heja Sparta you can do it! Hörde ni asen som skrattade HAHAHAHAHAHAHAHA-högt till allt? Suckers.

Kattis said...

eline: Ja, fuckers kallar jag dem. Eller lodisar. Jävla lodisar.