Friday, May 18, 2007

En älskad nano söker sällskap

En liten röst har precis börjat viska om Nikeskor.
- nikeskor...ååååhhh vad du vill ha nikeskor!
Jag tittar mig förvirrat omkring och upptäcker att det är Kattisnano. Hon vill tydligen kunna säga till mig exakt vilken fart jag springer med. Jag kanske springer för långsamt för hennes smak och med detta hoppas hon kunna jaga på mig. Detta funkar alltså med Nikeskor och ett litet kit till.
Jag försöker resonera med henne och säga att det kanske inte är så lämpligt att köpa det just nu. Ni må tro att hon är påläst för då tar hon upp argumentet att mina skor egentligen aldrig har varit bra och att det alltså är dags att köpa nya, att de dessutom är gamla, att jag måste motivera mig själv och det senaste argumentet: att pojkvän minsann nyligen köpt en totalt menlös grej så varför köper inte jag också en nördgrej?! Hon är en tuff kaka Kattisnano och har som sagt svårt att argumentera med henne. Så nu har jag lovat att gå och kolla i helgen.
Hon är nog lite bortskämd.

2 comments:

Anonymous said...

Vad har han köpt för menlös grej!? Det låter ju jättelovande!

Kattis said...

Jag tänker sannerligen inte uppmuntra detta beteende genom att prata om det. Jag tag tiger ihjäl det! Däremot kan jag säga att jag tänker vägra prova den innan Pär anmäler sig till ett lopp att springa.