Sunday, May 27, 2007

Konsumera mera.

Igår var jag en duktig konsument. Efterson jag i princip är klar med skolan hade jag bestämt att jag skulle få handla lite. Detta beslut grundade sig även mycket på att jag knappt har några vanliga enkla tröjor att ha. En nödvändighet snarare än en belöning alltså. Jag förberedde mig noga genom att äta, dricka och ha med vattenflaska (en törstig Kattis klarar absolut inte att shoppa). Jag gick ut hårt och gick in på HM. 2 meter in i affären insåg jag att det var löningshelg och att varje fjortis i stan hängde på nämnda affär och en massa annat folk också! Jag fick panik och mumlade:
-Abort mission! Abort mission! till pojkvän. och halvsprang ut ur affären. Vi vandrade sedan runt vilsna i gallerian ända tills jag kom på att jag hade med mig ett presentkort på en bokaffär. Böcker får mig alltid på bättre humör så vi gick dit. Jag ville dock ha en snygg, bra bok vilket denna affär inte alls hade. Det var deckare (damn you deckare *hytter med näven*) och pocketar för hela slanten. Väldigt dåligt utbud. Surmulet finkammade jag hela affären tills jag hittade Lunar Park av Easton Ellis. Stor lycka. Så den och Madame Bovary köpte jag på engelska och avslutningsvis slet jag åt mig 9 och 1/2 månad av Annika Lantz och var nöjd och glad.
Rejält peppad fortsatte jag in på Kicks där jag trotsade stanken av alla parfymer och köpte hårmojs för 175 kr. Många tjejpoäng! Vidare till MQ som jag och pojkvän antog var för dyrt för...förhoppningsvis alla. Där shoppade jag två vanliga tröjor, varav en rosa (jag kan ju faktiskt inte bara ha svart, jag är mycket stolt över min insats) och ett lila linne med spets. Hysteriskt mycket tjejpoäng! Jag är faktiskt lite chockad själv.
Efter en avslutande fika gick vi hem och läste. Ja jag har gett pv en bok som jag propsar på att han läser. Sen somnade vi. Vem kan bli förvånad med den shoppingrundan.
Eftersom jag samlade på mig så många tjejpoäng på förmiddagen bestämde jag att jag måste kontra med lite killpoäng och drog igång grillen. På den grillade vi sedan tonfisk, havets oxfilé. Kattis är fortfarande inget fan av tonfisk. Lax any day over tuna. Eller helst kyckling.
Som de duktiga konsumenter vi var avslutade vi kvällen med bio. Zodiac (rekommenderas). SF såg dock ut som den blivit invaderad av Zombies, eh pirates fans var det ja. Jag muttrade argt när jag tog mig fram genom folkhavet (jag överdriver inte, det VAR ett folkhav. Helt sinnessjukt!) till vår lilla salong. Jag ville ställa mig upp och applådera för våran bio-crowd som stog emot Pirates och såg denna i stället. Dessutom var det en mycket duktig crowd. Inget snick-snackande eller telefonblippande eller prasslande. MVG till dem.
Och MVG till mig som var en så duktig konsument igår. Jag förväntar mig minst ett diplom neddimpandes under veckan.

3 comments:

Katarina Bildström said...

hörrö. Det har gått JÄTTEMÅNGA dagar sedan du bloggade. Senaste bloggen var faktiskt FÖRRA MÅNADEN. Ja herregud man kan inte lita på folk nu för tiden som inte har vett att blogga regelbundet... *mutter mutter*

Anonymous said...

Tjena Kattis.

Mitt minne överraskar mig själv när jag lyckas komma ihåg namnet på din blogg, tyvärr hjälpte det noll. Historien tog dock ännu en vändning när min fruktansvärda färdighet i googleing som så många gånger förr visade sig övermäktig Internet ;)

Rolig läsning iaf, du har sannerligen the blessning of the tangentbord :)

Man får gratulera till kläderna och några välförtjänta tjejpoäng :) Och snälla, säg att jag bara drömt att vi ringde Hyllsan mitt i natten? WTF jag borde inte få dricka alkohol, eller kanske inte ha ngn telefon.

Gästur AKA Määts

Kattis said...

Määts: Google är vår vän! jo nog sjutton ringde vi hylsan. Vårt hopp står väl till att han kan ha bytt nummer. Eller tycker att det är charmigt...eh.