Wednesday, May 23, 2007

Handtag, famntag, klapp eller kyss.

Äntligen! Idag fick jag bekräftat att jag har ett fast handslag. Skakade hand med en snubbe som direkt efteråt utbrast:
- Vilket fast och fint handlag! Det gillar jag!
Stor glädje.
Personligen anser jag att det är så hemskt att skaka hand med någon som inte har några muskler i handen, inte vet hur de ska använda dem, eller inte tänker slösa energi genom att använda dem när de skakar hand med mig. Kom igen! Jag vill inte skaka hand med en plastpåse!
Ytterligare faktorer som är jobbiga när man skakar hand: kall hand, svettig hand, skakar handen jättelänge, tar i alldeles för hårt.
Om jag är arbetslös länge kanske jag kan starta en "så skakar du hand på ett ypperligt sätt"-kurs. Den måste ju bli poppis som bara den! Och så kan jag vara badorakel samtidigt. Framtiden är utstakad.

Vad då, hybris? Nu vet jag inte vad du pratar om!

1 comment:

eline said...
This comment has been removed by the author.