Wednesday, August 15, 2007

Den fabulösa larven

Jag såg världens coolaste larv när jag var ute och gick idag. Den var typ 6 cm lång, en cm bred och knallorange med svarta inslag. Fabulös! skrek jag och pekade på den.
Nej det gjorde jag inte. Jag sa dock att den var väldigt cool och att den borde överväga att byta färdrutt då den nuvarande ledde rakt mot vägen och en tidig död. Den såg motsträvig ut men svängde i alla fall av lite. Jag tittade bekymrat på ett tag men bestämde mig tillslut för att jag inte kan ta ansvar för andras liv. Jag har fullt upp med mitt eget.

Startgrupp 2 i Lidingötjejlopp. Känns bra!

3 comments:

Anonymous said...

ÄCKLIGT ÄCKLIGT ÄCKLIGT. Jag gillar inte så långa, slemmiga, knubbiga bruna saker som "åker" fram på marken. Blääääää!!!

Lidingöloppet... oj oj oj!!!

Kattis said...

Mäh! Den var iinte det minsta lilla slemmig!

Anonymous said...

Jo då. Jag fick en överdos av mördarsniglar i somras och tror att allt som ser de minsta ut som det är äckligt. Jag utvecklade verkligen en fobi för dem. Jag ska blogga upp en bild får du se på det vidrigaste som finns. Vet inte hur jag ska klarar av bara att gå in på min blogg efter detta.