Saturday, August 4, 2007

Förkylning Kattis style.

Tisdag: Känner mig pigg och glad och sugen på att träna. Går på spinning. Kommer hem och duschar och får ont i halsen.
Onsdag: Attackont i halsen. Kallsvettas.
Torsdag: Halsen bättre. Kallsvettas inte längre. Nyser mycket.
Fredag: Bästa dagen så länge. inte alls ont i halsen som bara kliar en aning. Näsan börjar rinna.
Lördag: Näsan totalt tjock. Tappat lukt och smak helt. Näsan som ett vakum. Halsen bra.
Ingen feber under hela tiden.
Varför kan inte kroppen bara kicka in med feber också? Är den lat och vill den inte använda sig av alla medel? Har den hybris och tänker att den klarar det ändå?

För övrigt är det ruskigt frustrerande att tappa smak och lukt så fort man blir lite snorig. Och att måsta ha Sinova hemma jämt. Nu är jag sur! Och vill göra en Michael Jackson.
Det är ju helg och jag får äta götta. Men nu FINNS det inge götta. Jävla elände!

3 comments:

Sassi said...

Hur mår du? Känner du dig bättre eller sämre. Kanske tur att vi inte tog den där trippen i helgen om du blev sämre på lördagen. Kastar en massa krya-på-dig-kramar

Anonymous said...

Långsamt bättre. Ja det var nog lika bra. Jag hade absolut inte kunnat marschera omkring i buschen. Jag går lika långsamt som en gubbe och flåsar högt.

Anonymous said...

Du som aldrig blir sjuk! :)