Thursday, August 2, 2007

Du är vad du äter Kattis

På begäran. Som jag tidigare berättade är jag utspridd i flera skåp men då tar vi dem allihopa. Torrvaror jag har:
Russin, valnötter, flytande honung, tjock honung, rårörsocker, vanligt socker, grönt te, lyxchoklad, fagerströmsgodisar (som stått där i flera år. Dags att slänga?), två lakritsklubbor sedan festen med tema svart, popcorn, solrosfrön, mungbönor, linfrön, psylliumfrön, vetemjöl, rågsikt, grahamsmjöl, dinkelmjöl, vetekli, rågkross, kokos, jordnötter, torkad papaya, sirap, dextrosol, röda linser, gröna linser, nyponskalmjöl, solrosfrön, vita bönor (torkade), kakao, bakpulver, vaniljsocker, potatismjöl, florsocker, ströbröd, vetegroddar, massa fullkornspasta, vanliga nudlar (ska nog slängas), fullkornsnudlar, äggnudlar, pepparkakor (måste sluta köpa pepparkakor till glöggen när jag ändå bara äter en), egengjord müsli, Branflakes, Wasa sport, fiberhavregryn, rågflingor, fullkornsskorpor, fullkornslasagneplattor, vanliga lasagneplattor, fullkornsbulgur, fullkornsris, burksvamp, burkmajs, kokosmjölk, maizena, en påse bernaisås, en påse kantarellsås, jasmineris, vanligt ris (vill slänga men får inte för pojkvän), pulvermos (usch och fy för transfetterna men det ÄR ju så gott med tunnbrörulle), salt, kryddor.

Och det, mina vänner, är mitt skafferi.

3 comments:

Sassi said...

Jag saknar: valnötter, flytande honung, lyxchoklad, fagerströmsgodisar, lakritsklubbor, mungbönor, psylliumfrön, torkad papaya, nyponskalmjöl (aldrig sett, vad har du det till?), pepparkakor (Har du samma problem som oss? Jag slängde en burk i samband med flytten), rågflingor, fullkornsskorpor, fullkornslasagneplattor (har vanliga), en påse kantarellsås, pulvermos (äckligt äckligt... de ska va RIKTIGT mos, fast vi har en påse vi med så jag saknar väl inte det men... Emil hade den när han var iväg med bussen. Den ligger i skåpet på benådan. Har aldrig lagat pulvermos.)

Saga said...

Pulvermos är ÄCKLIGT! Bläk! :) Förresten, äter du fullkornsvarianter av pasta, ris och gryn för att vara nyttig eller för att du tycker att det är gott? Jag tycker fullkorn är MYCKET godare än de vanliga sorterna!

Kattis said...

sassi: Nyponskalmjök köpte jag när jag gjorde egna energybars. Nu häver jag det i min müsli. Ja jag får baske mig inte köpa pepparkakor längre!

saga och sara: förr i tiden hade jag försvarat pulvermoset men jag tror jag snart slutar med det. Det ÄR verkligen skabbigt.

saga: När jag först provade var det för att det var nyttigare. Men nu tycker jag som du. Vanliga vita produkter är så melnösa, tråkiga och kleggiga. Blä!