Tuesday, August 21, 2007

Tillsatser

Åt bakpotatis med kräftstjärtar häromdagen. Kollade på innehållsförteckningen. Både tillsatt socker, salt och smakförstärkare bland annat. Fan vad illa. Jag är så trött på allt skit som de ska tillsätta. Igår skulle pojkvän köpa creme fraische. Först tog han fram en minivariant. Så började han läsa på den och muttrade för sig själv när han läste diverse konstiga tillsatser och så bytte han mot en annan. Själv stod jag bredvid utan att säga någonting och svällde av stolthet.
Jag blir liksom alltid lite förvånad, men mycket stolt, när det visar sig att jag har lyckats påverka någon. Jag kan ju inte sånt heller.

Jaja. Hur illa allt blir kan jag i alla fall trösta mig med att jag, 28 år gammal, klarar pentestet. Stor lycka.

3 comments:

Katarina Bildström said...

Som jag skrivit förut på helgon så klarar bara min ena tutte av penntestet. :)

Anonymous said...

Även den stora jag har blivigt påverkad av dig kattis, eller iaf en kombination av dig och ylva, eller iaf av era argument(låter bättre). Sedan er predikan har jag slutat äta färdiga köttbullar och börjat äta hemlagade. Mycket godare och säkert marginellt nyttigare :)

Kattis said...

maets: Good for you! Billigare, godare och nyttigare!