Thursday, January 25, 2007

10 saker som ger mig tjejpoäng:

Qylva listade nyss saker som gör henne till en tant. Jag kanske ger mig på en sådan lista en men det känns inte som jag kommit lika långt som henne eftersom jag älskar att gå ut och dansa och stanna uppe sent. Även om jag numer också älskar att gå ut på långa promenader och fika i tid och otid (klara tantpoäng).
Därför gör jag en tjejlista i stället.

1. Jag äger numera fler "vanliga skor" än tofflor. Jag har dessutom ett par stövletter som jag kallar för tjejskorna.

2. Jag äger flera olika läppglanser. Jag använder dem inte så ofta (eftersom jag slickar bort dem och därför inte ser så stor poäng), men jag har dem!

3. Jag har köpt en svindyr mascara. Lancome för ca 250 pix. Eller var det 300? Nån gång måste man ju pröva en dyr.

4. Jag går mycket på aerobic och step up.

5. Jag har långt hår igen. Långt lockigt hår ger tjejpoäng. Att jag har det för att jag inte orkade klippa mig när jag var korthårig påverkar faktiskt inte.

6. Jag är livrädd för att bli tjock. Kanske mest tjejpoäng av allt.

7. Jag dricker inte öl. Jag dricker det mesta utom öl som vin, drinkar, cider, men absolut inte öl.

8. Jag lider av duktig-flicka syndromet. Och det heter inte flicka utan anledning.

9. Jag döper mina ägodelar. Modersinstinkt?

10. Jag har åkt konståkning. Jag var i och för sig mest intresserad av att leka. Leka och åka fort. Gärna åka fort när vi lekte.

No comments: