Thursday, January 18, 2007

Du är vad du äter

Nu har Du är vad du äter börjat igen. Det som irriterar mig mest med deltagarna som är med där är att de är så himla negativa till allting. De vill inte prova nån ny mat, de vill inte behöva begränsa sig, de vill inte ut och gå med stavar för att "det ser töntigt ut". Jaha, men skit i det då. Sitt hemma och flotta framför tv:n som vanligt. Tror de att någon annan kan äta nyttigt åt dem? Eller träna åt dem? Problemet är ju att de inte tar något ansvar.
Det är ju pinsamt när vuxna människor beter sig som kinkiga ungar. Jag tror inte direkt att de dör av att prova att äta linser.

3 comments:

Katarina Bildström said...

Jag tror att oviljan att pröva något nytt också kan ha lite med kosten att göra. Man blir ju lite grinig och har lite svårt att tänka om när man glufsat i sig skitmat så kroppen och knoppen rostar ihop... men sedan kan man ju undra om inte övervikt hänger ihop med vissa karaktärsdrag i alla fall... :S

Förresten så har jag börjat tappa vikt igen, efter att ha gått upp som en ballong. Det är den där näringsexperten fredrik Paulun som skrivit lite böcker jag läst... HAN har haft lite tips som faktiskt funkat... men jag tror inte det blir några större skillnader... det är ju kul när det går neråt i stället för uppåt, iaf.

Kattis said...

Jo, men när man ser att de tom vägrar att smaka och kniper ihop hela ansiktet kan man se tydliga drag med trotsiga 5-åringar.

Ja själv har jag satt som mål att väga 55 i slutet av april så nu jävlar ska jag hänga i!

qylva said...

Människor är lata, puckade och egocentriska i allmänhet. Idioiter vill att alla andra ska fiksa saker och ting åt dom, träna åt dom, laga och äta deras mat, hålla koll på deras ekonomi, veta när deras tåg går osv. Att ta eget ansvar för sitt liv är inte något som svensken (eller alla vad vet jag?) har förstått att man bör göra för att må bra.
Mer eget ansvar åt alla.