Sunday, January 7, 2007

Bäbis? Nej tack.

Åh det är så mycket att göra just nu men jag vill bara bo i stora lägenheten med Grå och pojkvän. Där vill jag titta på serier och leva lycklig i alla mina dagar. Kanske inte riktigt, men just nu känns det så. Nu är det i alla fall bara en vecka kvar tills jag får reda på hur våren blir. Det känns utomordentligt skönt. Så fort jag vet det ska jag rikta in mig på att börja styra upp lite. Typ säga upp baracken, sälja frysen, fräscha upp CV:t och börja söka jobb. Och...fixa en klänning. Dear Lord vad jag måste ha en klänning. Eller så kommer jag bara i min pyjamas? Funkar det på ett, eller rättelse, två bröllop?

I helgen höll jag en bäbis i knät. Det är nog första gången tror jag. Det kändes helt fantastiskt och hon var jättesöt och jag tror hon gillade mig. Men nej, jag känner inte att jag vill ha en själv. Jag som får prestationsångest av att laga mat skulle väl aldrig klara av det där. Jag kan glida in och avlasta ibland i stället.

1 comment:

qylva said...

Super grattis till VG You ar da shit :)
Tack för senast, även om man inte pratar så mycket på fester var det kul att se dig! Oroa dig inte för klänningen den hittar vi snart ska du se :-)