Saturday, January 27, 2007

Måndag 11.00

Stor händelse på måndag. Första riktiga anställningsintervjun. Dagen till ära har nya kläder inhandlats då jag, trots mitt bristande intresse när det gäller kläder, lyckades räkna ut att pyjamasbyxor (universallösning!) inte är rätt väg att gå. Det var ren misär att gå på stan en löningslördag kan jag säga. Jag kan också säga att pojkvän inte direkt är det bästa shoppingstödet. Han ser (antagligen precis som jag) döende ut efter första 20 minuterna. Nej du, jag behöver personer som stödjer mig och underlättar min shopping. Som Sara när jag köpte nya vinterskor för någon vecka sedan. Eller syster som är obligatorisk vid jeansshopping (det börjar förresten bli dags för det nu. Damn det nya modet med hög midja!). De är sådana som säger precis vad de tycker och frågar på eget initiativ om de ska hämta saker och försöker få mig att prova grejer. Det är sådant som behövs. Annars smyger jag mest efter kanterna i affären, pillar lite nervöst på några plagg och smyger ut igen.

Jag har så klart varit på intervjuer förr men det här känns lite som första gången på riktigt. Tips mottages tacksamt. Likaså välgångsönskningar. Dock säger jag inte tack eftersom det ger otur.

Nu ska jag kolla lite mer boxning. Killpoäng!

8 comments:

Anonymous said...

Vad köpte du för nått då? Jag hittade jättesnygga jeans till Ben när vi var i Göteborg, och till mig själv i Köpenhamn :) Så jag är nog redo att rota fram ett par till dig också. Lycka till imorn,och här är tre tips som jag och Ben kommit på tillsammans. Lukta inte illa, Bete dig inte som ett psyko och sist men inte minst va dig själv för du är bäst :D

Karin said...

http://www.e24.se/dynamiskt/Jobb_karriar/did_14502964.asp

Karin said...

Tips 1: Läs den där artikeln, sen blir du arg och peppad.

Tips 2: När självförtroendet sviktar, tänk på alla idioter som har bra jobb. Varför ska dom och inte du?

Tips 3: Ljug ganska mycket. De vill inte höra sanningen, de vill höra det som passar dem.

Anonymous said...

Jag har inga bra tips mer än att va dig själv. Jag ska hålla alla tummarna jag har. Vart ska du, i Gävle? Go Kattis!!!

qylva said...

Inga direkta tips, förutom Good luck :)

Kattis said...

ak: Jag köpte en blå trekvartsskjorta och ett par gråaktiga lite kostymliknande byxor. Jag laddar för jeans-letning redan nu!

karin: Jag tror jag måste kräkas.

sassi: Japp, Gävle.

Ullis said...

Tips.. läs på om företaget, tänk igenom frågor som du själv kan tänkas ha, var dig själv, ta ett djuupt andetag och.. försök slappna av. =) Du kommer klara det galant!

Katarina Bildström said...

Hur gick intervjun?! Kändes det bra!?