Monday, January 15, 2007

Nu är jag ynkon

Gud vad skönt att äntligen vara färdig med den där jävla uppsatsen. Vi fick en hel del att rätta till men nu ska det vara färdigt. Imorn ska den skrivas ut och sen är jag äntligen klar! Det känns helt overkligt.

Den satans stormen såg till så jag blev sittandes på tåget extra länge idag. Det tillsammans med uppsatsrättandet och avsaknad på mat gör att jag ligger så gott som i koma i sängen. Och grådvärgslös är jag också.

Jag tror bestämt jag är ynkon nu.

1 comment:

Karin said...

Uppsatser är värdelösa enligt mig. 90% av innehållet är substanslösa citat från tidigare forskning och redovisning av en redan etablerad metod. Slutsatserna brukar inte vara av någon större vikt såvida man inte är på doktorand-nivå.

Dessutom blir folk helt begravda i ett ämne, och om det ämnet råkar komma upp i samtal förstör de det med "jag har faktiskt skrivit en c-uppsats om just det där" och sen får man lyssna på en tråkig utläggning en timme.

Dessutom blir man en asocial nattlevande varelse med stressyndrom när man skriver dem.

Det här har inget att göra med att jag själv aldrig lyckats färdigställa en uppsats.