Wednesday, August 6, 2008

Bloggtips

Jag passar på att njuta av lugnet på jobbet med att läsa bloggen Världens bästa flickvän. Den är så bra och jag tänker: Åh, så vill jag skriva.
Jag tänker tillbaka på förut, när jag skrev på lunar och tänker på hur jag skrev då. Skiljer det sig mycket åt mot hur jag skriver nu? Vad har jag egentligen för stil? Jag minns en period när jag brukade lägga in låtcitat som av någon anledning fastnade fast jag skrev aldrig att de var det. Jag fick plötsligt mail från en kille som frågade varför jag skrev så, om jag var otrogen. Jag minns att jag blev så förvånad för vi kände inte varandra speciellt väl och för att jag har så svårt att se mig själv fråga någon det rakt ut.
Nu funderar jag på om det är möjligt att skriva så där när man mår bra och känner sig lycklig. Jag skrev väl mer berörande när jag mådde sämre?
Nu läser jag bloggen och går bakåt i historien. Får reda på från fel håll vad som hänt. Memento. Och alla känslor går rakt in.

4 comments:

Katarina Bildström said...

Den där bloggen rann av mig som vatten på en gås. Jag hade nog däremot blivit helt fångad och betagen av den för tre år sedan.

Anonymous said...

Jag läste den där bloggen och det var det mest melodramatiskt tramsiga jag sett på länge. Instant dislike för den där tjejen alltså.

Med andra ord: du skriver garanterat mycket bättre.

Kattis said...

Shit att man kan tycka så olika. Är det inte coolt?

Världens Bästa Flickvän said...

Haha! Skönt med lite snytingar också. Undrar vad jag hade tyckt om min blogg om det inte var jag som skrev den. Kanske precis som karin!

/Paolo Coelho