Tuesday, August 5, 2008

Hårt

Nu är det inte bara hårdmånad. Det är Hård hårdmånad. Det innebär att det inte blir något götta (godis, kakor, dricka, glass osv) alls fram till tjejmilen. Jag har bestämt att jag på helgerna får äta fruktefterrätter. Inte paj och så men fruktsallad, smoothies och liknande den jag gjorde i söndags (Jordgubbar, kiwi och banan i en form. Ringla över lite honung, strö över kokos, pinjenötter och en liten nypa flingsalt. Serveras med en skvätt turkisk yoghurt.) Det blir riktigt absurt hårt. Jag har aldrig klarat mig så länge utan götta så jag kommer behöva stöd. Hjälp! Vad säger man på jobbet när man inte vill ta av fikabrödet? Hur gör man för att undvika att framstå som världens tråkigaste person? Gömmer man sig på kontoret? Och vad ska jag bjuda på för fika när jag slutar?

2 comments:

A-K said...

Du kan bjuda på jordgubbar och glass, det älskar alla, de är somrigt och man måste inte äta av glassen :) Kör hårt! brukar ju kännas lättare och lättare ju längre man håller på.

Kattis said...

Ja det skulle ju ha funkat. Fast vi är så många så det skulle bli helt sjukt dyrt.